Dręczenie w grupie. Webinarium
06 października 2023

Katechetów uczących we wszystkich typach placówek oświatowych, nauczycieli i wychowawców zapraszamy na webinarium Dręczenie w grupie. Jak reagować, aby pobudzać uczniów do samowychowania?, które odbędzie się w poniedziałek, 16 października 2023 r. w godz. 18.00-19.30 na platformie online, a poprowadzi je dr Zbigniew Barciński, pedagog i teolog, autor programów szkoleń warsztatowych i publikacji metodycznych.

 

Koszt 30 zł, płatne przelewem na konto:

Diecezja Kaliska

Bank PKO BP 30 1020 2212 0000 5102 0441 2458

z dopiskiem webinarium październik.

 

Zapisy poprzez formularz Google do 12 października 2023 r. https://forms.gle/w8Hdqw6WZmx7BPvn9

 

Opis webinarium

cel: rozwijanie umiejętności skutecznej reagowania wychowawczego na dręczenie w grupie rówieśniczej.

charakterystyka: dręczenie to agresja długotrwała i związana z dysproporcją sił między agresorem (agresorami) i ofiarą. Jak reagować na takie zachowania? Jak reagować, aby agresorów, ofiary, a także świadków takiej agresji pobudzać do samowychowania, do pracy nad własnym charakterem? Podstawą poszukiwania odpowiedzi na to pytanie będzie praca nad konkretnymi przypadkami dręczenia w grupie rówieśniczej. Uczestnicy szkolenia będą analizować kilka historii dręczenia w grupie rówieśniczej kierując się zestawem kluczowych pytań. Dokonują także oceny reakcji nauczyciela. Następnie porównają ze sobą te historie – szczególnie pod kątem reakcji podobieństw i różnic w reakcjach nauczycieli. Na podstawie tych analiz i ocen sformują wnioski na temat właściwej reakcji na sytuacje dręczenie w grupie rówieśniczej – reakcji, która będzie pobudzała uczniów do samowychowania, do pracy nad własnym charakterem.

adresat: nauczyciele wszystkich poziomów nauczania

forma szkolenia: webinarium - szkolenie internetowe w czasie rzeczywistym na platformie zoom, ma formę wykładu z wykorzystaniem slajdów połączonego z dyskusjami uczestników

 

Z Chrystusowym pozdrowieniem

ks. dr Jarosław Powąska

Dyrektor Wydziału Katechetycznego